Zum Inhalt springen

Bmw 335i (english)


TheStig1985
 Teilen

Empfohlene Beiträge

Hello :)

 

I have a an E30 325iA which I'm hoping to rebuild into an 335iA.

 

But I have a problem with the Projekt 335i - Technische Fahrzeugabnahme TÜV/DEKRA site as it is only is in german on the www.E30.de site

 

So I was hoping maybe somebody here with good english skill could please help me with an translation so that I can get a clear list of what needs to be done so I can get my car registered as an 335iA, which needs an TUV aproval from germany.

 

The donor car is an E28 535iA with an awfull body, but a very good engine and transmission.

If you have any other good tips or ideas that might help I would be very thankfull.

 

Thank you for all your help,

Stig.

Your fellow BMW fan in Norway :)

 

:beemwe:

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen


Hi Stig,

my english isn`t very good but i will try it. You could translate the text from e30.de with google. All the words you can`t translate can you post here and we will translate it for you.

Greets Yves

BEST LIVE IS CABRIODRIVE:beemwe:

 

POWERED BY SIX IN LINE

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Well thank you in advance for trying to translate it for me. That would be of great help.

 

Yes, I realise I could use google, but there i would have to translate word for word, and that would consume an hole days work! Hehe. Ofcourse that is a possibility but it would be alot better to have a german to translate it so that it would turn out most correct as possible :)

 

Do anyone know by the way if the differensial from the 325iA would take the torque from the M30 or if it will break?

 

Stig.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Do you have a general idea? Do you need specific informations? You could post a list of your questions- we will try to answer them.

 

The Differential that comes with a standard 325i has a ratio which would be too short for your purpose.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Ok :)

 

 

Die wichtigsten Auflagen für einen 335i Umbau

  • der Motor sollte möglichst ein jüngeres oder das gleiche Baujahr wie das Basisfahrzeug haben (Abgasverhalten E1)
  • Auspuffanlage nicht wesentlich lauter als Serie des Basisfahrzeugs, Verwendung von Serienteile empfohlen (Prüfers Sachverstand entscheidet)
  • Bremsanlage vom 325i, d.h., Scheibenbremsen vorne/hinten, vorn innenbelüftet, ABS nicht Pflicht
  • falls das Basisfahrzeug kein 325i ist, wird eine Bestätigung von BMW benötigt. die bestätigt, daß es sich um eine 325i Bremsanlage handelt
  • gutes Sportfahrwerk mit Gutachten (Koni, M-Technik,...), Stabilisatoren, funkt. Achsgummis
  • Domstreben vorn und hinten (Cabrio nur vorn, hinten entspricht das dem Verdeckkasten)
  • Motorhalter aus St37-2, sauber verarbeitet und mechanisch vernünftig konstruiert
  • Motorlage im Prinzip egal, Fahrversuch entscheidet
  • Übersetzung des Differentials im Prinzip egal
  • Kardanwelle ausgewuchtet (Rechnung aufheben)
  • Auf Reifentraglast achten

Daneben gelten natürlich die übliche Ratschläge für eine erfolgreiche Eintragung:

  • Motorraum sollte aufgeräumten Eindruck machen, keine Schlampereien beim Befestigen von Zusatzaggregaten
  • Motorhalter, Getriebehalter mechanisch stabil und gut geschweisst
  • Schweissarbeiten an der Achse nur im Notfall und in möglichst tadelloser Ausführung
  • Platzverhältnisse: mindestens 2cm Platz an Spritzwand/Kühler, 1cm Ölwanne/Achse
  • Haube muß locker zugehen
  • Auto sollte sicher vernünftig fahren lassen,
  • Auspuffanlage möglichst dezent
  • Gutachten für zusätzlich verbaute Teile bereithalten (Fahrwerk)

This is what i need translated, so that I could prepare the car to pass the TUV test :sonne:

 

And in regards to the differensial, do you have any suggestions to witch I could use so that my gear ratio wouldnt be to short?

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Engine should have same year of production or younger as car.

 

 

Exhaust not louder than stock. It is recommended to use stock parts (if possible).

 

 

Brakes should at least be equal to those used in the 325. ABS not especially needed.

 

 

If your car is not a 325, you need a affirmation from bmw, that your brakes are equal to those from a 325.

 

 

Strutbars front/rear

Engine mountings should be made from St37-2 steel. Well constructed.

 

 

Differential ratio can be freely chosen.

 

 

Drive shaft must be balanced (keep voucher)

 

 

Load index of tires should be watched.

 

 

 

General Clues:

 

 

Engine compartment should look good and proper. D'ont hassle withe the mountings.

 

 

All weldings must be done good solid.

 

 

Enough space: 1,75 inches to cooler/splashback. half an inch to axle/ oilpan

Hood should be easily closeable.

 

 

Expertises of all parts sheeted at the car.

 

 

 

Sorry for my bad english, but I don't have the opportunity to write often...

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Didn`t u know, that Jenad is our Dandy ? just kidding !

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

E30.de in english for our english speaking friends :D i found it while surfing the website :D

http://www.e30.de/335e.htm

Click on 335i Rebuild description and you will find everything there specified into categories

its very helpful and you will find every single information in it , and if you need any translations feel free to ask , my english is "quite good".:D

if the link dont open please "copy&paste" it in a new window !:motz:

Greetings from EgYpT

John

Hubraum ist durch nichts zu ersetzen....Deshalb werd ich mir nen M350i bauen ! Cocaine handel um schneller reich zu werden ?.... ja ja ja .. es gibt ja auch e30 hier , aber die sind ja schweineteuer ! 60.000le = 10.000€ !!

Bericht aus eigener erfahrung ? Es fahren NUR schrott-autos hier rum ! kann selber keinen Guten für mich finden !!

Sorry für Mein Deutsch , lebe in Ägypten seit 10 jahren ...

Grüße aus Ägypten !!

öäü

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Grüße,

Stefan

Jetzt noch zum rechtlichen Teil: Aufgrund des neuen EU Gesetzes muss ich leider die Rechtschreib, Gramatik und Benimmregeln aus meinem Text ausschließen. Garantie und Gewährleistung auf Sinn des Geschriebenen gibts von mir als Privatperson sowieso nicht.
 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

more info regrding the steering rack section , you can build the e36 steering rack in your e30 with little modifications , the shortest one is from the US M3 3,0l (e36)..

regarding the brakes section , you can upgrade your suspension to 5 lug conversion using e36 COMPACT parts , the complete rear axle setup fits in your e30 , and the front axles too with lil modifications . and there is more "untranslated" infos for the e30 (i hope our webmaster is planning to translate them) and a big kiss to Tino (our beloved webmaster) who made all this happen :D and for sharing every single information about the e30 (am always thanking him even before i drove any e30's)

thanks to all the e30.de family

JOHn

Hubraum ist durch nichts zu ersetzen....Deshalb werd ich mir nen M350i bauen ! Cocaine handel um schneller reich zu werden ?.... ja ja ja .. es gibt ja auch e30 hier , aber die sind ja schweineteuer ! 60.000le = 10.000€ !!

Bericht aus eigener erfahrung ? Es fahren NUR schrott-autos hier rum ! kann selber keinen Guten für mich finden !!

Sorry für Mein Deutsch , lebe in Ägypten seit 10 jahren ...

Grüße aus Ägypten !!

öäü

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

yep , habs schon mal editiert aber werkte auch nicht :motz:

Hubraum ist durch nichts zu ersetzen....Deshalb werd ich mir nen M350i bauen ! Cocaine handel um schneller reich zu werden ?.... ja ja ja .. es gibt ja auch e30 hier , aber die sind ja schweineteuer ! 60.000le = 10.000€ !!

Bericht aus eigener erfahrung ? Es fahren NUR schrott-autos hier rum ! kann selber keinen Guten für mich finden !!

Sorry für Mein Deutsch , lebe in Ägypten seit 10 jahren ...

Grüße aus Ägypten !!

öäü

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

now i see why you need the translation of this specific site :D , because it doesn work in the translated ones :D

Hubraum ist durch nichts zu ersetzen....Deshalb werd ich mir nen M350i bauen ! Cocaine handel um schneller reich zu werden ?.... ja ja ja .. es gibt ja auch e30 hier , aber die sind ja schweineteuer ! 60.000le = 10.000€ !!

Bericht aus eigener erfahrung ? Es fahren NUR schrott-autos hier rum ! kann selber keinen Guten für mich finden !!

Sorry für Mein Deutsch , lebe in Ägypten seit 10 jahren ...

Grüße aus Ägypten !!

öäü

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

could be possible :D

Grüße,

Stefan

Jetzt noch zum rechtlichen Teil: Aufgrund des neuen EU Gesetzes muss ich leider die Rechtschreib, Gramatik und Benimmregeln aus meinem Text ausschließen. Garantie und Gewährleistung auf Sinn des Geschriebenen gibts von mir als Privatperson sowieso nicht.
 

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Yeah, it was'nt translated to english like the rest of the guide ;-)

 

The E30.de sites guide is just perfect! I've read it several times, but the german part was'nt so easy though :)

But thanks to my newfound german fellow BMW lovers, I have everything under control ;-)

 

Can't wait to get down to Germany this summer, get the car TUV approved and all the cheap beers to load it up with :)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

there was a reason too for not translating this site in spectacular , and its because you have to ask your local TÜV authorities :DCongratulations for your 3,5 conversion (M30 engine swap) consider converting to 5 lug and e36 steering rack too ;)Greetings From Egypt :JoHn

Hubraum ist durch nichts zu ersetzen....Deshalb werd ich mir nen M350i bauen ! Cocaine handel um schneller reich zu werden ?.... ja ja ja .. es gibt ja auch e30 hier , aber die sind ja schweineteuer ! 60.000le = 10.000€ !!

Bericht aus eigener erfahrung ? Es fahren NUR schrott-autos hier rum ! kann selber keinen Guten für mich finden !!

Sorry für Mein Deutsch , lebe in Ägypten seit 10 jahren ...

Grüße aus Ägypten !!

öäü

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Deine Meinung

Du kannst jetzt schreiben und Dich später registrieren. Wenn Du ein Benutzerkonto hast, melde Dich bitte an, um mit Deinem Konto zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

Lädt...
 Teilen

×
  • Neu erstellen...