GLOWA Geschrieben: 20. Oktober 2005 #1 Meldung Teilen Geschrieben: 20. Oktober 2005 HI:e30talk: i heave E30 TOURING 89r. M20B20 and i rebuild this car and i instal m30b28.i heave M30B28 (engine 84r) and i cant find anywhere electrical schematiks this two engines (m30b28 and m20b20 in touring). in your site e30.de(good work):)) i find only schematiks for 535i and others:(but no for may engine:(( plz help my fast as you can:)) Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Weitere Optionen zum teilen...
Poppy2 Geschrieben: 20. Oktober 2005 #2 Meldung Teilen Geschrieben: 20. Oktober 2005 Can´t find something,sorry. Zitieren Und tut mir mal die Seele weh,dann fahr ich offen BMW. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Weitere Optionen zum teilen...
degrees Geschrieben: 20. Oktober 2005 #3 Meldung Teilen Geschrieben: 20. Oktober 2005 boah, what an "eisenhaufen" *g* why do you install this old engine in your car?is this a le-jetronic? couldt this help: http://www.firstfives.org/faq/ljet/jetronic.pdf ? got a proof. or possibly buy repair manual books for these cars (e23/24/28) on amazon or ebay. edit: somewhere in my schematics i´ve found this wiring of the l-jetronic (see picture .. no picture? go to "optionen" -> "einstellungen" and enable "grafiken anzeigen" or so..) hope it helps ... btw: this site is NOT e30.de .. thats e30-talk.com but linked at first. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Weitere Optionen zum teilen...
GLOWA Geschrieben: 21. Oktober 2005 Autor #4 Meldung Teilen Geschrieben: 21. Oktober 2005 hmm...why? i buy this engine because this is HARTGE M30B28.this engine is't popular on e30 , early i've m20b27 after tuning like some engine in e30.de but that b27 i finish in 3 months :( M30B28 is more enduring for hard driving. ok my problem is can't find anywhere some like this http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/f00103/f00103.htm but to my engine. m30b28(84r) adapterkabel m20b20 (89r) because those from e30.de is't match to my engine:((( btw.now i know this two site is difrent:)thx for fast answer:)and i waiting for help... 9 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Weitere Optionen zum teilen...
drencrom Geschrieben: 21. Oktober 2005 #5 Meldung Teilen Geschrieben: 21. Oktober 2005 you will have a rather hard time trying to find anything concerning the installation of a m30b28 in an e30 body. why do you want to install this powerplant anyway? the weight is simillar to the "modern" m30b35 which provides more power and will clearly be consuming less fuel due to the better injection system. if you finished off a m20b27 in 3 months you did a very lousy job tuning it. Zitieren "as your attorney I advise you to drive at top speed otherwise it will be a goddamned miracle if we can get there before you turn into a wild animal" "30 minutes - it was going to be very close." "He looked serene. I raised his eyelids and it was clear from his pupils that he had a massive brain injury. We lifted him from the cockpit and laid him on the ground. As we did, he sighed and, although I am totally agnostic, I felt his soul depart at that moment." Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Weitere Optionen zum teilen...
GLOWA Geschrieben: 21. Oktober 2005 Autor #6 Meldung Teilen Geschrieben: 21. Oktober 2005 possibly y're wright but m30b35 ecu and other parts for this engine is't posible to get in poland! Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Weitere Optionen zum teilen...
degrees Geschrieben: 21. Oktober 2005 #7 Meldung Teilen Geschrieben: 21. Oktober 2005 ebay? an ecu isn´t a hard thing to get. some parts of old cars are ripped of and carried out to poland from the junkyard(s) near my hometown. i´m not far away from the border . some fellow countrymen of you doing this with more or less big trailers other hands .. you can gain friends and pals in germany which carry parts to you. or you buy parts from "kleinanzeigen". shipment is not a problem, isn´t? to your problem: you must compare the colors of wires in the harness from this engine to the colors of the ones of schematic. to proof this, measure out the connections. when the engine harness is be placed (doh!) and connected, the main work is done (theoretically, this is crucial. from main harness, only power, charge Lt. and fuelpump beeing necessary for this time.). only less wires need a connection to the main harness. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Weitere Optionen zum teilen...
GLOWA Geschrieben: 4. November 2005 Autor #8 Meldung Teilen Geschrieben: 4. November 2005 Thank you all for your great help and time. :) I'm sure it won't be the last time when I visit your forum:)I plan to learn german so that I hope my letters in the future will be in german:))THXTSCHUSS:) Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen Weitere Optionen zum teilen...
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